onsdag 17 februari 2010

When it rains, it pours

Jag vet, jag borde publicera ett inlägg om dagen i stället för inget, inget, flera, inget, flera... Men men, ni får se det som en övning i att förstärka med hjälp av ett oregelbundet belöningsschema. Bästa sättet att få er att återkomma! Se söderhund som bloggvärldens Black Jack ;-).

Det är inte bara lydnadsträningen - eller ska vi kalla det uppmärksamhetsträningen? - som går framåt, utan också den fysiska träningen. Trots att vi tagit det lugnt (de dagliga långpromenaderna har varit långa i tid snarare än i hastighet och kilometrar) så märks det att Izor är piggare fysiskt också. Och det tydligaste tecknet på det är att han leker mycket mera med Boo. Dessa bilderna är från igår,tagna vid två olika tillfällen, och för mig är det en fröjd att se. Framförallt jaktleken i de sista bilderna - Izor jagar Boo! Wow!

















3 kommentarer:

Anonym sa...

Underbart att se. Jag visste det!

Han är ju för ljuvlig, o Boo sen.

/Emma

Jessica sa...

Det är helt underbart faktiskt! Jaktlek! Det trodde jag inte.

Maria&Oskar sa...

Haha, jag älskar dina lekbilder, hundarna ser helt sinnessjuka ut!