torsdag 15 december 2011

Måste. Filma. Mera!

I instruktörsutbildningen jag går nu ingår det i läxan till helgens träff att filma ett shejpingpass. Jag har en kamera som jag är urusel på att använda, men nu när jag tvingades till det så inser jag - inte för första gången - att det är ett ovärderligt verktyg. Speglar och träningskompisar i all ära, det finns ingen som är så kritisk mot mig som jag är. Jag ser massor på bara de små minutrarna film jag tagit (och jag övervägde att spela in en helt ny film - men bestämde mig för att ta den, oredigerad och med alla fel, jag går ju ändå kurs för att lära...) och även om det inte är några jättegrejer (hoppas jag!) så är det tillräckligt för att jag ska tänka: hm, där gjorde jag si, där gjorde jag så. Omedvetna små hjälpor, så som flytta mig liiiite grann. Och fy tusan så löjlig jag låter när jag leker!

Nyårslöfte för 2012: filma mer. Och börja för guds skull föra träningsdagbok. Eller ja, för min egen skull i alla fall. Och köp ny mössa!

1 kommentar:

Jessica sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.