fredag 9 december 2011

Kriterier, målbild, vart är vi på väg?

Jag fortsätter med mina lekar, idag tog jag med dem ut på promenaden. Boo blir överentusiastisk och studsar med tassarna i min mage, och jag bubblar av skratt. Knasfia! Men jag håller mig och belönar när hon sätter tassarna i backen, och tänker: denna gången ska vi göra allt rätt. Vi kan få både glädje och kontroll. Hon blir så klart förstärkt av min glädje också, men jag tänker inte gräla, tänker bara forma fram det jag vill ha. Idag känns det som vi är på rätt väg.

Boo ska få fortsätta på burträningen i eftermiddag, och Gip ska få träna lydnad. Två övningar från den här fantastiska* julkalendern tänker jag mig, nämligen stå på avstånd och framåtsändande. Och så ska vi fortsätta projektet fritt följ. Idag tror jag att jag ska lägga jolly ballen och fotbollen som störning. Det blir fint. Och så ska jag filma! Inte för att lägga ut här utan för att jag vill se hur det ser ut.

Kanske avslutar jag dagen med att ge alla hundarna varsitt spår, dessutom. Det är nysnö och plusgrader - vore dumt att inte passa på.

Bra planer, känns det som.

*Extra bra eftersom Gip och jag ska gå elitsatsningen i Östfold i vår (skrolla ner).

Inga kommentarer: