söndag 25 april 2010

Parkour-hund!

Idag hoppade Boo upp på en mur som är helt lodrät, en och sextio hög och 20 centimeter bred. Hon landade på toppen och balanserade som vore det ingenting. Helt otroligt! Två gånger hoppade hon upp, första gången hjälpte jag henne på slutet, andra gången fixade hon det helt själv. Jag måste fånga det på film! Jag har fortfarande inte fått upp henne på en stol, men detta gör hon som ingenting. Galet.

Fram tills jag fångar Boo på film kan ni kolla på den här fantastiska hunden, vår parkour-idol!

Förutom balansakter har vi idag spårat lite grann. Bara enkla godisspår till båda töserna, men i högt gräs, med en 90-gradersvinkel. Kan ha varit första gången Vilja spårade i sitt liv, men jag behöver väl knappt än säga att hon klarade det klockrent? Noggrant och säkert. Vilken hund! Även Boo tog sitt spår plättlätt. Hade vi bott närmare en skog och det inte varit så jämrans tråkigt att lägga blodspår hade jag gjort det jämt.

Dessutom har mina föräldrar varit här idag, första gången de träffade Viljaloppan, men hon utsåg genast pappa till kliaren numero ett. Haha, hon nästan svajade omkull så skönt var det. Vi fikade i växthuset eftersom vi inbillade oss att stanken från grisbajset de hällt ut på åkern skulle vara mindre. Tror dock bara vi vande oss för mitt hår och mina kläder STINKER. Inte lika mycket som Boo gjorde igår då hon flög ut på åkern - rullade och smaskade - och sen kom raka vägen in till min säng. Blääää! Jepp, dusch två dagar på raken för äckelhunden. Jag står ut med mycket, men vid grisgödsel går min gräns!

Nu är tjejerna - alla fem, katterna också - med Anders ute i stallet och fixar. Alla djuren älskar att vara där, så mycket dofter. Dessutom hittade vi jordens fetaste möss i en stoooor säck med fågelfrön som är kvar sen i vintras. Alltså, de var som den feta musen i askungen och rullade ut från påsen, till Viljas glädje. Dock var de snabba de små bollarna så de hann undan som tur var.

Skön söndag!

3 kommentarer:

Maria&Oskar sa...

Du glömde ju länken!

Jessica sa...

Märkte precis det - fixat nu!

Anonym sa...

Tack för inspirationen. Vi tränar för fullt o Kita är grym! Idag hoppade hon upp på en bänk, fast då på fel håll, dvs från ryggstödet o ner på sittdelen. Duktig tjej.

Vi får träffas snart o gå en runda med våra parkour hundar :)