torsdag 22 april 2010

En bra träningsdag till sist

Gårdagen utvecklade sig till att bli en riktigt bra träningsdag, trots misslyckandet - eller de ringa framstegen - med Boo och pilatesbollen på förmiddagen. Jag höll i min första provkurs, och Anders och Vilja var försökspar. Det gick bra, men jag konstaterar snabbt att tiden inte räckte för allt jag planerat. Nå, det är därför vi har försökskurser. Ska göra om första tillfället och prova på dem igen.

På kvällen var Boo och jag på den avancerade fortsättningskursen i grundlydnad, jätteskojigt! Boo har ändå kommit hemskt långt. Bara en sån sak att hon pallar att ligga plats i grupp med mig massa meter bort. Hon reste sig förvisso vid ett par tillfällen, men stannade på sin plats. Efter en stund blev hon nog lite förvirrad och förstod inte helt vad hon skulle göra (eftersom jag inte bekräftade), men med lite trix så funkade det.

Fokus, stadga, snabbhet och pepp. Det är mina och Boos svaga sidor. Och hejja, det är ju visst fyra centrala områden. Mycket att träna på, men det känns ändå bra.

Inga kommentarer: