söndag 21 november 2010

Vilken vecka!

 Vilken fantastiskt innehållsrik vecka vi haft.

Förra helgen var jag i Tomelilla och lärde mig massa bra grejer. Sedan direkt till Hällefors på sista problemhundsveckan, där det hela avslutades med diplomutdelning - jag kan numera titulera mig hundbeteendeanalytiker. Känns fint!

I fredags åkte Boo och jag vidare till Storvreta och hälsade på valparna. Ett viktigt beslut fattades - den 6 december följer dn lille killen på bilden ovan med oss hem. Känns helt underbart, en rolig tillgänglig, nyfiken valp. Jag behöver inte säga att jag längtar! Boo fick följa med in och träffa alla 13 valparna. Det var äckligt hälsar hon. En eller ett par valpar i taget är hennes melodi - när det blir ett myller blir hon direkt olustig. Och dreglar! Nå, hon har hälsat på lillebror i alla fall. Igår hängde vi med goda vänner i Stockholm. Vi åkte pendeltåg vilket Boo inte uppskattade. Hon blev direkt livrädd, det var inte roligt alls. Hon har åkt tåg tidigare så jag lbev lite förvånad faktiskt. Hem blev det taxi. Men kvällens mys med en rolig Boo som njöt var en fröjd.

Nu ska vi göra oss klara och åka till Bromma zoomarknad innan det är dags för Oskars födelsedagsfirande. Hittills denna veckan har Boo hängt med 24 vuxna hundar och 15 valpar. Klart att det inte räcker!
Posted by Picasa

2 kommentarer:

Sofiaho sa...

En sån liten sötnos!! Har han fått nåt namn ännu då?

Hoppas att det blir en bildbomb m honom snart!!

Jessica sa...

Han är ljuvlig en! Gip ska han få heta, det namnet hade vi valt innan vi visste vem det blev och det passar honom ypperligt. En go å gla krabat! Och jag kan lova att det blir bildbomb!