lördag 6 november 2010

Nya beteenden

 

Den sista tiden har Boo lagt sig till med en rad nya beteenden. Alla kopplar jag till att hon blir mer och mer självsäker och vågar ta för sig av det livet har att erbjuda. Inte alla är så där jätteroliga - till exempel att hon börjat bita sönder grejer, till exempel det mobila bredbandet häromveckan och ett par sandaler för någon månad sedan - men jag uppmuntrar det lika mycket som de roliga sakerna hon gör. Jag tycker till exempel hon blivit mer lyhörd utomhus och det tror jag definitivt har att göra med att hon inte känner att hon måste vara på spänn hela tiden. Så jag uppmuntrar och bejakar. Och försöker komma ihåg att plocka undan mina grejer. Bra träning inför valpen dessutom. Desto bättre när hon idag fick ett nytt gosedjur som hon formligen slaktade. Vita tussar i hela rummet och en ursöt nöjd hund som somnade mitt i luddet. Någon timme senare fick hon för sig att bädda upp en latexpipis som jag råkat bädda in under täcket. Roligt såg hon ut att ha.

Idag bjöd hon på ordentliga backanden. Klang och jubel! Stor skillnad på backanden som ser ut att skett mer av en händelse. Men det betyder ju att polletten kan ramla ner även om man måste använda lite hjälpor. Idag har tjejen fått nya sängklader. Täcket i bilen såg för bedrövligt ut så jag köpte påslakan med döskallar och en fleecefilt med samma mönster. Har man en ny fin bil får man väl vara lite fjompig och pynta? Boo lär ju skita i vad det är för mönster så länge bilen tar henne till roliga ställen. Idag tog den oss till Skrylle-skogen. Bra så.
Posted by Picasa

1 kommentar:

Sofiaho sa...

Se där, äntligen några inlägg :) Skall man lyfta upp bloggen till de man kikar på dagligen tro?

Och vad härligt att Boo tycks våga mer o mer. :) Ibland behöver man en paus från det man tränar för att polletten skall trilla ner vet du ;)