söndag 7 november 2010

Sprakhöst

 

Vilket väder vi har haft idag, helt fantastiskt. Och jag har varit inne nästan hela dagen, pysslat och stått i. Nå, som hundägare lider man ju inte direkt brist på frisk luft så lite sol på kinderna har det blivit. Försökte få Boo att backa utomhus, men det gick inte. Inte heller ville hon backa när Anders vari köket och störde. Med katterna som går och nosar i godisskålen går det bra (faktum är att jag ofta utnyttjar konkurrensen mellan Boo och Luna när jag tränar). För ny övning helt enkelt. Dock bjöd hon på fina backanden när jag klickade henne för vad hon ville. Att backa 3-5 steg har blivit en del av repertoaren! Skoj. Nu ska jag bara få det på signal och få till lite längre backanden. Klossen och skålen (lådan) står och stampar, men vi har kul när vi tränar. Boos svans går som ett huj. Med det är jag rätt nöjd.
Posted by Picasa

Inga kommentarer: