torsdag 22 oktober 2009

Modeblogg?

Alltså det var ju inte sååå himla länge sedan vi bodde mitt på Södermalm i Stockholm och jag bar kostym till jobbet var och varannan dag (jag har sjutton kavajer som hänger på vinden!). Det skulle man aldrig kunnat gissa om man såg mig nyss, på kvällsrunda med Boo. Fötterna - de raggsockebeklädda fötterna - nedstuckna i Anders vinterstövlar stl 44 (jag har 38). Benen iklädda svarta långkalsonger (brallorna blev så blöta nedtill när jag var ute tidigare idag och det har liksom inte blivit att jag bytte). På överkroppen en stor tjock - fast faktiskt nyinköpt - grå stickad tröja som hänger ner mot knäna. Över den en svart fleeceväst. Knallgul halsduk, rutig mössa, och randiga vantar. I handen ficklampa (och jag överväger att rota fram pannlampan) och en långlina. I andra änden av långlinan en reflexvästbeklädd skönhet.

Nu ska jag åka och hämta Anders vid flyget. Förutom stövlarna som jag inte kan köra i är utstyrseln densamma. Hoppas hoppas att vi inte blir stoppade av polisen! Eller på något sätt behöver visa oss för människor.

Jo, Anders är en människa. Det är han. En människa hemkommen från jobbet, iklädd kritstrecksrandig kostym.

Men det är ju så MÖRKT på landet. Och folktomt. Äsch.

3 kommentarer:

Nemo sa...

Haha då ska du se mig när jag ute med Nemo! Killen skäms faktiskt ibland.. men jag tycker det är bekvämt med träskor eller röda gummistövlar, gärna med lila pyjamasbyxor med nalle puh på till.. bekvämt ska det vara, även om jag bor i stan ;)

Maria sa...

Hihihi, jag känner igen den där känslan. Jag gillar vintern, då kan man bara dra termobyxor över vad man nu råkar ha på sig och ingen får veta att det är pyamasbyxor eller militärens gröna långkallingar med extra snopplats.
Du glömmer väl inte reflexväst till dig själv förresten? Janne och jag har matchande och Oskar ser ut lite som en julgran med blinkande halsband och lysande liten lampa hängande i det. Oerhört moderiktigt.

Jessica sa...

Hörni, jag känner att en "dagens outfit" med bild och allt är på sin plats.

Både pyjamasbyxtemat (jag har gråa urslitna pyjamasbyxor med pingviner iförda röda öronmuffar på mig ibland!) och julgranstemat känns som hösten 2009.

Och jag måste erkänna att jag slarvar med refelxvästen, men efter att nästan kört över en person utan reflexer häromdagen inser jag att det måste till en skärpning. Billig livförsäkring på becksvarta åkervägar där 90 är vanligare än statuerade 70.