lördag 3 oktober 2009

Det finns inga dåliga väder, bara dåliga kläder

Idag var det då egentligen dags för viltspårskurs. Vaknade i morse och det lät som om jag bodde i en biltvätt - regnet piskade mot rutorna och vinden kastade omkring träd och trädgårdsmöbler över tomten. Well, well tänkte jag: ur och skur, here we come. Men nyss ringde Sara och sa att kursen är inställd idag, ety nybörjarhundar ska inte tvingas ge sig på spår som flyter. Hon är klok, den där Sara! Jag har dessutom en hund som hatar regn men älskar vattenpölar och lera så detta passar henne alldeles utmärkt.





Eftersom teet redan var upphällt i termos och bullarna och grisörat nepackat så kanske jag sätter på Boo täcket och så har vi picknick i stallet. Ut måste vi ju hur som helst.

2 kommentarer:

Nemo sa...

Haha i den där leran hade Nemo trivts som fisken i vattnet!

Jessica sa...

Haha, jag vet! Jag tänker på Nemo varje gång Boo geggar i just den här pölen. Den är så explicit: blålera, precis lagom stor för en ung dam att sprattla runt i, alltid öppen. Det är hennes favoritpöl, med extra svårtvättad lera. Plus för vildsvinsspår längs kanten!