lördag 3 oktober 2009

Berikning och aktivering

Men så prick när jag satt här i soffan och bloggade så kände jag hur det kröp längs med ryggen. Jag lutar mig fram och ser hur filten vi har över soffan rör på sig! En liten mus minsann, som bosatt sig i myset mellan soffkuddarna. Jag fick så klart fånga den, passade på att ge den lite mat i form av en äppelbit och en bit muffin (som egentligen skulle packas ner till fikat på kursen) och en kattmatspellets (hehe, hur sur tror ni katterna skulle bli om de fick veta att jag gav deras mat till MÖSSEN?). Lilla modiga musen satte sig så förnöjt och åt i min hand! Fast lite drama blev det när Boo fick nys på att jag hade en ny rolig leksak i handen - och musen samtidigt fick för sig att springa från min ena hand, till den andra via ryggen. Var livrädd att den lille parveln skulle hoppa ner på golvet och bli Boo-lunch. Men inte då. Nu är den i tryggt förvar i stallet och Boo har fått lite viltaktivering i form av OERHÖRT intressanta dofter i soffan. För jodå, den lämnade lite spår. Jag föredrar att se det som dricks!

Inga kommentarer: