onsdag 16 september 2009

Uttråkad

Jag är fortfarande sjuk! Usch och blä. Mest förundrad är jag dock över Boo som väljer att hålla mig sällskap i sängen. Husse tar henne naturligtvis på alla promenader och ser till att hon får det hon behöver - men så fort de kommer innanför dörren, eller så fort de är klara med någon aktivitet - lägger hon sig bredvid mig och viker inte från min sida. Någon gång har hon sprungit till sin tugglåda och hämtat ett grisöra, eller hämtat en pipis men annars väljer hon mig. Gör mig lite beklämd faktiskt. Fast samtidigt är det underbart skönt med en hund som inte klättrar på väggarna när hon behöver vara i stillhet. Hur som helst hoppas jag vara frisk snart - jag klättrar snart på väggarna, nämligen.

2 kommentarer:

Johanna sa...

Det där tänker jag också lite på. Hur trygg och bra Nemo är med mig, men inte riktigt lika bra med husse. Nu jobbar jag dock en del o husse är arbetslös vilket jag hoppas ska förbättra deras relation lite eftersom det är de som spenderar dagarna ihop.. Sen kommer jag nog alltid att vara Nemos trygghet och den som hittar på mest med honom.
/Johanna
PS: Hoppas det går att publicera denna kommentar nu :)

Jessica sa...

Ja, det är inte jättekonstigt eftersom jag gör mest med Boo, men lite tråkigt är det. En sak som den här sjukan fört med sig är att Boo kommer direkt när husse ropar nu, eftersom det ju kan hända något kul. Innan har hon bara kommit som ett skott när han sagt "ska vi spela fotboll", men nu även när han rasslar med kopplet.

Jag ska på konferens nu i fem dagar, så det blir ännu mer kvalitetstid för de tu.