torsdag 24 september 2009

Pytt i panna

Idag ringde telefonen med ett meddelande att kvällens Rallylydnad var inställd. Tack och lov för det - jag hade inte alls planerat för kurs! Har varit helt trött och seg idag - efterdyningar av först influensa och sedan De Fantastiska Fem Dagarna. :-)

Hurra för internet! Igår kväll kunde jag följa Runar Naess föreläsning om vargar och hundar på Högskolan i Dalarna - samtidigt som jag satt i sängen och provade mina nya massagemoves på Boo (vi får nog träna lite mer, hon verkade tycka det var skönt men lite långdraget). Toppenföreläsning, massa saker därifrån snurrar just nu i mitt huvud. Framförallt om ledarskap och dominans. Återkommer med det i morgon.

Så har jag läst en kanonbra liten bok idag också. Boo och jag ska på viltspårskurs nästa helg (SOM jag längtar!) och till den hörde Aktivera din hund genom viltspårning av Kristian Carlsson som på ett busenkelt sätt tar upp precis hur man kan göra från första gången till anlagsprovet. Rekommenderad läsning!

Nästa vecka blir alltså kurstätt märker jag: lydnad tisdag, rally onsdag och viltspår lördag-söndag. Tre olika utbildningsanordnare dessutom, eftersom variation är en braaa sak. Tursamt nog har jag ägnat den här kvällen åt att skära ungstorkad lycklinglever i småsmå bitar. Så att vi är redo för inlärning, alltså.

2 kommentarer:

Ásta sa...

Spännade. Ska ta och läsa den boken vid tillfälle. Själv började jag läsa "Lugnande signaler" men hann inte färdigt den innan jag var tvungen att lämna bort den. Vill HA!

Jessica sa...

Lugnande signaler av Turid Rugaas eller Klickerträning och lugnande signaler av Emma Parssons? Jag gillar båda mycket!