fredag 11 september 2009

Rackarhund

Idag när vi skulle hämta Anders vid flyget passade jag på att åka till Genarp för att gå en av de utmärkta (som i markerade) slingorna, till skillnad från igår när det blev vandring mer på måfå. Det första Boo gjorde var att slänga sig i en gyttjepöl full med kobajs. Hon stinker som en ladugård och fick INTE följa med in på flygplatsen. Bra miljöträning eller ej: det finns gränser. Rundan - som hette Unos runda - var jättemysig. Kuperad och i varierat landskap. Cirka två timmar tog den, och det är ganska lagom.

Det första vi gjorde när vi kom hem var och kokade kycklingfilé. Dels är det det bästa Boo vet och dels är det snällt mot hennes mage som varit lite mullrig. Jag rev av en bit för att träna på att gå in i buren - eller kojan som jag kallar den för tanken är att den ska bli en trygghetszon när jag är på kursen med henne - men när jag vände ryggen till stal hon hela filén från diskbänken! Det är första gången hon stulit mat och den måste slunkit ner på en microsekund. Rackarhunden.

Inga kommentarer: