söndag 13 september 2009

Jag är sjuk...

...och Boo har fått vara med husse på tu man hand i skogen. Inte dem emot! Tvärtom är det bra att Boo och husse får bonda utan mig - hon är hemskt mattig. Och det är inte så konstigt: det är ju med mig allt kul - utom fotboll - händer. I går kväll gick jag och la mig i gästrummet eftersom jag kände mig krasslig, och Boo fick sova uppe med husse. Halv sju vaknade jag av att hon stod och gnydde vid dörren och undrade var jag var. Tvärtom händer inte. Lite sorgligt.

På vägen hem från skogen åkte de in på McDonalds och köpte ostburgare. En styck. Varken Anders eller jag äter kött, så det var enkom till lilltjejen. Hon hade älskat den och glaffsat i sig i två stora tuggor. Nu ligger hon bredvid mig och drömmer. Kanske om hur hon la ner det stora bytet invirat i papper?

Inga kommentarer: