fredag 10 december 2010

Leka leka varja da, det tycker jag är bra!

Vad händer med bilderna i de senaste inläggen tro? Få se om jag kan fixa det.

Idag har vi varit i skogen, Gips första skogstur. Han verkar bli lite granna åksjuk i bilen, men inte alls som första turen. Han pinnade på bra bredvid Boo, han är en sån rolig liten hund. Sjövild och gosig och snabb som attan i tanken. Och då är han bara åtta veckor ännu! Det märks inte minst när jag klickar fel - vi har ju tränat backande och jag råkade klicka när han backade och satte sig. Två gånger på raken och nu är det kört ;-). Back back back - sitt. Haha, jag får fixa det där.

Har inriktat träningen på lekregler idag. Vi har kommit så långt så att han släpper på tack OM jag också blir passiv. Måste så klart finslipas, han ska släppa oavsett vad jag gör och oavsett om jag håller i leksaken eller ej.

Han får ta leksaken på "ta den" och inte ta den om jag inte säger det eller klickar. Oavsett om jag har leksaken stilla eller om den rör sig, oavsett om Gip är stilla eller kommer farande. Han är jätteduktig på det, står och väntar på "ta den" och kastar sig då på vad det än är jag har i handen. Ska utveckla det så att jag även kan kasta leksaken och att han då både kan vänta tills den landar och jaga efter den när den flyger, samt att den kan ligga på marken när han ska ta den. Allt in sin tid!

Han leker med ALLT jag ger honom. Bollar på snören, små gosedjur, tennisboll, kamprulle, handduk, tom toarulle vad som helst. Helt underbart! Jag filmade honom idag när han for omkring med "Jolly-bollen" som verkligen är en hit (men vet inte hur jag för över filmen in hit. Men det kommer!). Han var lite rädd för den först, den är rätt stor och studsig, men nu så dundrar han omkring med den som ingenting. Lilla sprallapan!

Han är så söt, så mjuk och gosig och ändå så intensiv.

Inga kommentarer: