tisdag 18 maj 2010

Tidsbrist och halleluja-bubbel!

Jag sitter i soffan och pluggar till mitt halvtidsprov på instruktörsutbildningen som jag ska ha nästnästa helg. Anders har tagit tjejerna till skogen på en efterlängtad långrunda. Och när jag läser är det så många tankar som bubblar, så mycket jag vill diskutera. Läser om dominansteorier och ledarskapsditon och det är så mycket jag vill få ut. Jag känner mig lite frälst och vill få andra att känna samma sak. Hundar är såna makalösa djur, fantastiska varelser! Att vilja rycka slita slå skälla dem till underkatelse är bara så dumt! Åh, jag har ett långt blogginlägg, en uppsats, en hallelujatext i mig som vill ut. Men det måste vänta, jag måste - vill - ära mig allt allt allt. Och då måste jag läsa nu!

För en enkel text i ämnet rekomenderar jag boken Köttbullelydnad av Maria Ahola. Den borde alla nyblivna hundägare läsa (och en kompletterande bok om shejping, för där saknas det en del i Marias bok). Läs den eller nåt annat och så pratar vi sen, okay!

Inga kommentarer: