söndag 2 maj 2010

Rallylydnad




Denna helgen har det varit instruktörsutbildning igen och den här gången stod det rallylydnad på schemat. Jag och Boo gick rallylydnad i somras, men sedan dess har jag varit urusel på att plocka fram korten/skyltarna och träna. Rallylydnad är en peppigare form av lydnad, där lite mer är tillåtet och man går efter en bana i stället för att få nästa moment uppläst för sig. Denna gången tyckte jag det var ännu roligare än förra gången. Boo och jag är mer samspelta, jag kan och vill och vågar ställa mer krav på henne och det är roligt att märka att hon utvecklats även vad gäller olika lydnadsmoment. Denna gången skulle vi ju dessutom lägga banor och instruera de andra. Skoj skoj! För en hund som Boo är rallylydnad optimalt, eftersom man får vara hur glad och peppande som helst. Det premieras ju till och med. Fick en kick att plocka fram skyltarna och konerna.

För första gången hade jag kameran med mig, så här är några av mina kurskamrater, och hundar så klart.

Håkans Allan hade det inte lätt den här helgen - Boo löper och omg vad han ville ligga. Men han skötte sig fint ändå, så länge Boo inte kom för nära...


Gulliga lilla lagotton.


Snygga rottisen Alice, Madelenes lånehund för dagen.


Mopsen Edwina, Rasmus lånehund.


Såklart blev det fika. Carina med Saphira och Anne med Ronja.


Saphira blickar in i mattes ögon. Bulle?


Ronja är lite mer handgriplig i sitt tiggeri ;-).


Konrad och Jonna.


Tänk vilka roliga svarta får det hade blivit av Allan- och Boovalpar.


Boo vilar lite i gräset.


En liten stund i alla fall. Störningstålig är tyvärr inte ett ord som passar på Boo.


Enya och Alexandra, med Madelene i bakgrunden.


Enya.


Agilitymops!

Inga kommentarer: