söndag 5 juni 2011

Uppdatering...



Jag har i flera månader tänkt att jag skulle återuppta bloggandet. Men ju längre tiden går desto svårare verkar det vara att börja. För var ska jag börja? Med att vi numer bor i Hällefors och jobbar på HundCampus? Finns hur mycket som helst att säga om det, naturligtvis. Men jag nöjer mig idag med att: det är helt fantastiskt att få jobba med hundar varje dag. Vilken grej! En stor bidragande orsak till bloggtystnad har varit ett internet som inte velat som jag vill och en hälsa som definitivt inte velat som jag vill. Har varit hängig och trött, men just nu känns det bra.

Men vad ska jag fortsätta med då? Gip är snart åtta månader och minst lika skitkul som när han var liten. Duktig som tusan, rolig och härlig. Vi tränar mest lydnad och agility och jag imponeras av hur mycket förståelse han har för vad jag vill att han ska göra. Att skriva allt vi gjort sen sist skulle fylla massor med blogginlägg (och borde ha gjort det). Äh, jag får ta det från där vi är, helt enkelt.

Men märkligt nog är det inte valpen som utvecklats mest under de här månaderna utan Boo. Hon har visat framtassarna på ett helt enastående sätt och är numer uppe på specialsöksplattformen (även om vi inte kommit så långt med preparaten ännu) och hon är träningsvillig, motiverad och glad. Så pepp på livet att jag tog med henne på den andra canis klickertränarutbilningsträffen och lät henne träna. Där sa de att om jag inte hade beskrivit henne så som jag beskrivit henne hade de aldrig sett annat än en vanlig hund. Och så rättade de sig och sa: fel, en gladare och mer träningsvillig hund än de flesta hundar. Och att att jag måste revidera min syn på henne och inse vad jag har NU. Jag fick i uppdrag att göra träningschema även för henne och ta med även henne i augusti. Så numer har jag två träningshundar - yay!

Äh jag vet helt enkelt inte var jag ska börja, så jag bara börjar. Kanske med några bilder?

Gip är inte superimponerad av vatten - men det tar sig. Öronen lever fortfarande sitt egna liv.


Medan Boo fortfarande tycker att hoppa i vatten är det absolut roligaste som finns.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vackra, vackra Boo! Haha, jag kikar in här mellan varven i hopp om att bloggen ska ha vaknat till liv igen, ibland har man uppenbarligen tur ;-) Hoppas du fortsätter skriva här också! /Cecilia

Ann-Sofie o Madonna sa...

jaaa vicken härlig hund hon var på senaste kursen Boo, ser fram emot att se henne i augusti igen o fortsätt nu blogga tjejen!!
Kram Ann-Sofie o Madonna

Anonym sa...

Jag tittar in här allt som oftast. Sötaste bästa lilla Boo. O Gip sen- hjärtat!